introbanner-top-ten-excuses-1920x900

ده عذر و بهانه برای عدم خرید سمعک

در اینجا به برخی از متداول ترین علت هایی که افراد از کمک گرفتن خودداری می کنند، می پردازیم و در مقابل به شما می گوییم چگونه با آن مقابله کنید


1."من خوب می شنوم."

این بهانه ای است که همه را فریب می دهد. اگر شما و عضو خانواده تان نپذیرید که مشکلی پیش آمده است، هیچ کاری پیش نخواهد رفت. شما به عنوان مراقب مدام مشغول بلند صحبت کردن و تکرار مکالمات هستید؛ اینکه شما به عنوان"سمعک انسانی" عمل می کنید، بهترین راه برای توجیه وجود مشکل شنوایی و واقعی بودن آن است. ارزیابی شنوایی که توسط متخصص شنوایی انجام می شود، داده های عینی تایید کننده ابتلا به کم شنوایی را ارائه خواهد داد.



2." من نیازی به کمک ندارم. "

حتی اگر افراد، کم شنوایی خود را تایید کنند، اغلب میل به استقلال، آنها را از درخواست کمک حرفه ای باز می دارد. بنابراین، به جای استفاده از سمعک، از شما و شبکه حمایتی خانواده برای شنیدن کمک می گیرند. اما آنچه آنها درک نمی کنند این است که هر چه زمان طولانی تری از کم شنوایی درمان نشده بگذرد، شرایط بدتر می شود؛ هرچه این وضعیت بدتر شود، درمان آن نیز سخت تر خواهد شد و با فرو رفتن در انزوای اجتماعی، فرد دیگر در جستجوی کمک هم نخواهد بود. چیزی که اهمیت دارد جدی گرفتن کم شنوایی و دریافت کمک حرفه ای است.



3."من خیلی جوان هستم."

" احتمال دارد که من مشکل شنوایی داشته باشم ولی نمی خواهم در گوشم سمعک بگذارم و مثل یک پیرمرد (پیرزن) به نظر بیایم." کم شنوایی ناشی از افزایش سن از نظر آماری از 45 سالگی شروع می شود ولی ممکن است علائم زودتر هم بروز کند. سن شروع علائم واقعا اهمیت ندارد، آنچه مهم است، اهمیت به آسایش فردی صرف نظر از سن است. بهتر است فرد کم شنوا را با سمعک های کاملاً نامرئی و پیشرفته آشنا کنید.



4."من خیلی پیر هستم."

افرادی که این جمله را می گویند، باید بدانند که مدیریت کم شنوایی بخش مهمی از سالمندی است. این فقط به معنای لذت بردن از صدا و زندگی سالم تر نیست. جنبه های دیگری از قبیل اضطراب، افسردگی و دمانس با کم شنوایی درمان نشده در سالمندی همراه هستند. مستقل ماندن و حفظ ارتباط با دنیای اطراف، یک استراتژی کلیدی برای مبارزه با تأثیرات عاطفی و شناختی سالمندی است. بنابراین استفاده از سمعک به حفظ سلامتی و احساس خوشبختی کمک زیادی خواهد کرد؛ و هرچه پیرتر می شوید اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.



5."من نمی توانم آن را تحمل کنم."

خرید سمعک یک سرمایه گذاری است. بازده این سرمایه گذاری در حقیقت با افزایش کیفیت و عملکرد بهتر در محل کار، زندگی اجتماعی غنی تر و مقاومت بیشتر در برابر اضطراب، افسردگی و دمانس شناخته می شود.



6."آنها هیچ فایده ای ندارند."

اکثرا افرادی که سمعک های تبلیغاتی ارزان قیمت را امتحان کرده اند، احتمالا چنین عقیده ای دارند. این سمعک ها از لحاظ ظاهری بسیار فریبنده هستند، اما آنها فقط تقویت کننده هایی ضعیف هستند. برای افراد کم شنوا، مشکل فقط حجم صدا نیست، وضوح از اهمیت زیادی برخوردار است و سمعک های تبلیغاتی در این زمینه هیچ راهکاری را ارائه نمی دهند. بیشتر سمعک های اتیکن از میکروفن های دوتایی، پردازشگر پیشرفته ریز تراشه و ارتباط بی سیم برای حفظ وضوح گفتار و مکان یابی صدا استفاده می کنند و به شما کمک می کنند تا شنوایی خود را روی شخصی که با او مکالمه می کنید، متمرکز کنید؛ همه این ها به صورت خودکار و با کیفیت صدای طبیعی امکان پذیر است. بهترین راه برای درک تفاوت و دریافت کمک واقعی، مراجعه به متخصص شنوایی است.



7."آنها خیلی دردسر دارند."

سمعک های نسل قدیمی نیاز به تنظیمات دستی دارند و با چرخاندن یا فشار دادن کلیدهای ریز برای تغییر از یک حالت به حالت دیگر، تنظیم می شوند. تکنولوژی شنوایی مدرن برای تنظیم خودکار سمعک از پردازشگرهای خیلی ریز بهره گرفته است؛ و طراحی این سمعک ها به گونه ای است که کاربر سریع به آنها عادت می کند و استفاده از آنها راحت و بدون دردسر است.



8."آنها زشت هستند."

این بهانه اغلب از طرف افرادی است که با تکنولوژی جدید سمعک آشنایی ندارند. در گذشته های خیلی دور، سمعک ها از لحاظ ظاهری بزرگ و حجیم بودند، اما امروزه سمعک های مدرن کاملاً نامرئی هستند، چه مدل های داخل گوشی و چه پشت گوشی که شما می توانید در رنگ مورد علاقه تان حتی متناسب با جواهراتتان، آنها را سفارش دهید.



9."آنها در گوش می لرزند."

فیدبک در سمعک های نسل جدید بسیار کمتر از گذشته است. تکنولوژی دیجیتال و طراحی های جدید، فیدبک را حذف کرده یا به حداقل رسانده است.


هر کس دلایل خاص خود را برای کنار گذاشتن یا انکار نیاز به کمک در زمینه شنوایی دارد. بهترین راهکار برای شما به عنوان یک مراقب، مراجعه به یک متخصص شنوایی خواهد بود. براساس داده های جمع آوری شده از ارزیابی شنوایی، متخصص شما را راهنمایی می کند و به سؤالاتی که ممکن است داشته باشید پاسخ می دهد. این بهترین راه برای مقابله با این قبیل بهانه ها است؛ و این شروع راهی درست در سفر شنیدن بهتر و ارتقا سلامتی است.

  • دریافت خدمات

    بیاموزید که چگونه سمعک خود را تمیز کنید، باتری و کلاهک را تعویض کنید و موارد دیگر.

  • شنوایی خود را بررسی کنید

    فکر می کنید دچار کم شنوایی شده اید؟ اولین قدم را بردارید و این ارزیابی کوتاه را انجام دهید

  • آیا گوش شما سوت می کشد؟

    وزوز گوش چیست و چرا برخی از افراد به آن مبتلا می شوند. راهکارهای بهبود علائم چیست؟

  • یک متخصص شنوایی پیدا کنید

    یک متخصص مراقبت شنوایی می تواند شنوایی شما را بررسی کند و درمانی را که برای شما مناسب است تشخیص دهد